Чи знаєте ви свою дитину?
(Тест для батьків молодших школярів)

Кожна дитина має свої творчі нахили. Найкраще вони відкриваються при читанні художньої літератури. Читання пробуджує уяву, загострює почуття, активує розум, розвиває асоціативне мислення. Ці якості вказують на творчу обдарованість і мають свої зовнішні прояви.
Тест, який вам запропоновано розрахований на вашу спостережливість по відношенню до читаючої дитини.
Тест має 16 запитань, кожне з яких має пару відповідей. Поставте знак + біля того варіанту відповіді, який найбільше відповідає якості читання вашої дитини.

1. Коли ваша дитина навчилась читати?
А. До школи.
Б. У школі.

2. Якій літературі надає перевагу?
А. Художній.
Б. Науково-пізнавальній.

3. Читання для вашої дитини процес скоріш за все:
А. Емоційний.
Б. Раціональний.

4. Читання вашої дитини зазвичай:
А. Захоплює її.
Б. Читає неохоче, часто відволікаючись.

5. Чи буває, що ваша дитина під впливом прочитаного:

А. Намагається сама написати казку, оповідання, вірш.
Б. Такого не буває.

6. Чи грала коли-небудь ваша дитина в героїв прочитаних книг?
А. Так, грала.
Б. Ні, такого не було.

7. Чи стимулює прочитана книга бажання у вашої дитини щось намалювати?
А. Так, вона часто малює по слідах прочитаного.
Б. Ні, такого на буває.

8. Чи буває, що дитина плаче над прочитаним?
А. Так.
Б. Ні.

9. Чи ділиться з вами дитина розповідями про прочитане?
А. Так.
Б. Ні.

10. Переказуючи прочитане, ваша дитина:
А. Доповнює текст своїми фантазіями, неіснуючими подробицями.
Б. Переказує з точністю до прочитаного.

11. Слідкуючи за літературними конкурсами по телебаченню, ваша дитина:
А. Разом з конкурсантами шукає відповіді на поставлені питання.
Б. Не намагається відповідати.

12. Виконує творчі завдання з літератури:
А. Охоче.
Б. Неохоче.

13. Чи перечитує свої улюблені книжки?
А. Так, любить це робити.
Б. Вбачає у цьому пусте заняття.

14. Розмірковуючи про життєві явища, ваша дитина:
А. Часто звертається до літературних прикладів, аналогій, образів.
Б. Ніколи не посилається на прочитане.

15. Як дитина відноситься до мови та стилю твору, який читає?

А. Чутливо реагує.
Б. Не звертає на це уваги.

16. Якщо дитина веде записи про прочитане, то який характер вони носять?

А. Виписує поетичні описи, свої враження.
Б.Записує оригінальні думки та незвичайні факти

Якщо більше знаків + біля літери "А", це означає, що ваша дитина виключно талановита і має виражені гуманітарні здібності, мислить образами, картинами, асоціаціями і вам треба замислитися над тим, як організувати її подальше читання, щоб розвивати її обдарованість ще більше. Залучайте дитину до усних та письмових висловів про прочитане, до ігор в героїв та персонажів, до малюнків та інших творчих робіт по слідах прочитаного, заохочуйте її фантазію, яку визвано книгою, потурбуйтеся, щоб до репертуару її читання увійшла класика дитячої літератури.

Якщо знаків + більше біля літери "Б", то ваша дитина талановита в іншому відношенні: у неї пізнавальна направленість інтересів, вона схильна докладно висловлювати свої думки до наукового аналізу явищ. Не виключайте кращих художніх творів з репертуару читання дитини. Вам треба потурбуватися про більш ретельний підбір книг для читання. Зацікавте її енциклопедичною літературою (для певного віку), науково-художньою. Зацікавте дитину періодичними виданнями пізнавального характеру.

Пам’ятайте, кожна дитина талановита. І саме батьки повинні це виявити, розпізнати, допомогти дитині розкрити всі свої таланти.

Ваша дитина у дзеркалі читання
(Тест для батьків учнів 5-8 класів)

Якщо ви бажаєте знати, що означає читання для вашої дитини, яку роль відіграє в її житті, спробуйте дати відповіді на питання тесту. Ви не тільки визначите степінь підготовленості вашої дитини як читача, але зможете оцінити свої здібності як керівника читанням ваших дітей.

1.Чи часто ви читали своїй дитині вголос, коли вона ще не вміла читати?
А. Практично кожного дня. (5)
Б. Часто. (4)
В. Зрідка, виділяв мало часу цьому заняттю. (3)
Г. Зрідка, якщо дитина попросить. (2)
Д. Ніколи цим не займався. (1)

2.Згадайте, чи легко вашій дитині давалося навчання читати?
А. Так, це сталося дуже швидко і без допомоги інших. (5)
Б. їй знадобилося для цього небагато часу. (4)
В. Ми довго займалися з дитиною. (3)
Г. Наша допомога не дала результатів, вона навчилася читати у школі. (2)

3.Постарайтеся визначити інтерес вашої дитини до читання за наступними критеріями:
А. Це стало улюбленим заняттям. (4)
Б. Читає багато, але тільки твори зі шкільної програми. (2)
В. Читанням цікавиться мало, читає рідко. (1)
Г. Примушуємо читати. (0)

4.Коли ви спостерігаєте за читаючою дитиною, у вас виникає думка, що:
А. Їй з величезним зусиллям вдається вникнути у зміст твору. (1)
Б. Швидко читає, не вникаючи у зміст прочитаного. (2)
В. Читання поглинуло дитину і вона не зважає на оточуючих. (3)

5.Коли ви просите переказати зміст прочитаного, дитина:
А. Не може цього зробити. (0)
Б. Плутається та забуває основні деталі. (1)
В. Розповідає прочитане близько до тексту. (3)
Г. Добавляє до прочитаного свої думки, вигадує нові деталі, фантазує. (4)

6. Якщо ваша дитина читає цікаву книгу, а в цей час по телевізору почалися мультики, яка її реакція:

А. Кидає книжку і сідає біля телевізора. (0)
Б. Читає,відволікаючись, поглядає в телевізор. (1)
В. Телевізор не заважає читанню. Це лише 5-ти хв. відпочинок , а потім знову сідає читати. (3)

7. Якщо у вашої дитини є книжкова поличка, спробуйте визначити коло її читання.
А. Читає все підряд. (0)
Б. Обожнює детективи та пригоди. (1)
В. Читає тільки книги зі шкільної програми. (2)
Г. Краще почитає що-небудь ліричне. (3)
Д. Легка література не входить у коло її інтересів. (4)
Е. В основному - це класика та наукова література. (5)

8. Що, на ваш погляд, впливає на вибір літератури для читання?

А. Школа. (2)
Б. Телебачення, кіно. (1)
В. Ви - батьки. (3)
Г. Як правило, дитина сама правильно вибирає літературу, яку читає. (5)
Д. Щось інше. (4)

9. Яке відношення у дитини до творів, які вивчаються у школі?
А. Любить їх читати. (3)
Б. Не любить читати, але читає. (2)
В. Зовсім не читає. (1)

10. Де дитина бере книги для читання?
А. Дитина відвідує бібліотеки, легко користується каталогом. (4)
Б. Дома - у нас велика бібліотека. (3)
В. Просить книги у друзів. (2)
Г. Не можу відповісти. (1)

11. Як ви оцінюєте свої здібності в керуванні читанням вашої дитини?

А. Відмінно, читання дитини для мене - один з головних методів її виховання, я приділяю цьому велику увагу. (5)
Б. Добре, я вважаю, що читання дуже важливе для розвитку дитини, але нехай читає книги на свій розсуд. (4)
В. Задовільно, я не слідкую за тим, що і як читає моя дитина, це обов'язок школи. (3)

9-15. Увага! Книги не входять в коло інтересів вашої дитини, більш того, можливо, вона відчуває відразу та неприязнь до читання, що може негативно вплинути на її розвиток. З усього видно, що ви дуже мало залучаєте дитину до цього заняття. Спробуйте виправити помилку, зацікавте її, почитайте разом з нею, починайте з легких творів. Поговоріть з дитиною про прочитане - це зблизить вас. Проконсультуйтесь з бібліотекарем. Він допоможе вам і вашій дитині.

16-30. Ваша дитина належить до тієї категорії читачів, які читають час від часу, а вибір літератури залежить від школи. Вона може прочитати книгу за необхідністю, але, на жаль, потягу до самостійного читання не відчуває. Примусове читання мало приносить користі. Тільки радість возвеличує душу. Тому більше розмовляйте у колі сім'ї про книги, розповідайте так, щоб їх хотілося прочитати.

31-49. З усього видно, що ваша дитина любить читати і робить це із задоволенням. Коло її читацьких інтересів широке, книга для неї - це засіб пізнання світу і роздумів про життя і саму себе. Дитина здатна на правильний і самостійний вибір літератури. Читання цієї дитини не потребує контролю. Ви вже прищепили йому любов до книги. Це цілком сформований читач. Але спілкування з дитиною про прочитане ніколи не буде зайвим.

50-56. Якщо ваша дитина входить до цієї невеликої групи читачів, то ми можемо поздоровити вас. Книга міцно увійшла в життя вашої дитини. Судячи з усього, книга є членом вашої сім'ї. Ваша дитина - обдарований читач. Вона не тільки читає, але й уміє по-справжньому сприймати прочитане. Крім того, вона має досить гарну образну пам'ять і наділена фантазією. Але будьте уважними, щоб читання не стало для дитини неправильним сприйняттям дійсності, яке відсторонює від реального життя. Нехай частіше порівнює книгу з життям. Допоможіть дитині в цьому, не позбавляйте її радості вільного читання.


Кiлькiсть переглядiв: 574